CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, November 7, 2008

RUMUSAN HASIL PERBINCANGAN MENGENAI TAJUK "JURANG KOMUNIKASI ANTARA PELAJAR KEJURURAWATAN DENGAN PELAJAR KEDOKTORAN"

secara keseluruhan, dapat saya simpulkan hasil perbincangan yang sayatelah perolehi di dalam group disscussion saya. Tajuk yangdibincangkan ialah jurang komunikasi antara pelajar kejururawatandengan pelajar kedoktoran. Dalam tajuk ini, saya memdapat maklumbalas yang positif dan juga negatif. Begitu ramai ahli kumpulan sayayang memberikan respons. Saya sebagai moderater sebenarnya telah lamamemikirkan isu yang hangat ini untuk dijadikan topik perbincangan.Kita sebagai pelajar kejururawatan di dalam fakulti perubatan UKMseharusnya bersyukur kerana kita ditempatkan di dalam fakultiperbatan dan dibawah satu bumbung dengan pelajar kedoktoran. Olehitu, seharusnya isu seperti ini tidak timbul. Malah seharusnyakesemua pelajar mengambil kesempatan ini untuk mempelajari antarasatu sama lain. Jadi, saya dapat simpulkan secara keseluruhannyabahawa setiap orang mempunyai pendapatnya tersendiri mengenai isuini. Saya sebagai pengantara dalam isu ini berpendapat bahawa jurangdiantara pelajar kejururawatan dengan pelajar kedoktoran adalah salahdan tidak seharusnya berlaku. Bagaimanakah kita ingin berhadapandengan pesakit sedangkan dengan pelajar sesama sendiri juga tidakbegitu baik?Ramai yang berpendapat bahawa sekiranya pelajar kejururawatan danpelajar kedoktoran begitu mesra, ramai orang akan berpendapat yangnegarif. Kita seharusnya berfikiran matang dalam menghadapimasyarakat seperti ini. Jadi, saya merasakan bahawa langkah sayamendapatkan maklum balas dari pelajar kejururawatan ini adalah bagusdan baik. itu sahaja maklum balas yang dapat saya simpulkan. sekian..

0 comments: