CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, September 22, 2008

PENERANGAN MENGENAI TAJUK URL YANG KETIGA IAITU : PENGGUNAAN PDA DALAM PENDIDIKAN KEJURURAWATAN

Alamat URL yang telah saya carikan ini ialah : http://www.pdacortex.com/pda_nursing_education.htm
Tujuan saya mencari maklumat ini adalah untuk mengenal pasti penggunaan terbaru dalam sistem pendidikan kejururawatan. perolehan data ini telah digunakan di sekolah sains kesihatan, fakulti kesihatan dan sains persekitaran di UMTEL, Auckland. Konsep ini merupakan satu pendekatan yang baik dalam usaha mengajak para pelajar khususnya pelajar kejururawatan untuk digunakan dalam sesi pembelajaran. Selain itu juga, ini adalah bagus kerana teknik ini akan digunakan untuk sekolah kejururawatan yang lain. Antara sebab mengapa teknik ini harus digunakan adalah :

  • dari segi teknikal : ini bertujuan untuk mempraktiskan segala dokumentasi pesakit dan rekod - rekod di dalamnya
  • dari segi praktikal : memudahkan sesi perhubungan di antara staff - staff kesihatan yang lain.
  • emancipatory : adalah untuk kegunaan pengisian data - data pesakit, keputusan ujian darah dan keputusan ujian pemeriksaan pesakit.

Kesimpulannya :

web ini adalah bagus bagi memberikan pendekatan tentang kajian dan pembangunan tentang aplikasi PDA sebagai point-of-care teknologi dalam pendidikan kejururawatan di New Zealand. berikutan dengan trent antarabangsa UNITEC dapat mengenal pasti tentang keperluan integrasi maklumat dengan adanya kurikulum seperti ini.

0 comments: