CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, August 15, 2008

PERANCANGAN UNTUK PRESENTATION POWER POINT - KELAS IT 2008

PENDAHULUAN :
Saya ingin merancang dalam presentation saya. Saya ingin melakukan yang terbaik dalam presentation saya. Tetapi sebelum ini saya ingin merancang terlebih dahulu isi - isi dalam presentation saya ini.

ANALISIS :
Pada ketika ini, begitu banyak pemakanan yang boleh kita ambil. Tetapi harus kita ingat bahawa mungkin sesetengah pemakanan ini boleh membawa kemudaratan kepada tubuh badan kita terutama kepada usus kita. Hal ini kerana makanan kita akan dihadamkan di dalam usus.
Disebabkan tiada halangan dalam pemakanan, kita mengambil makanan tanpa melihat impak kedalam usus kita. Hal ini berikutan bahawa pada masa kini, pemakanan yang kita ambil kadang kala boleh menyebabkan iritasi pada dinding usus. Oleh itu, saya ingin kemukakan tentang penjagaan pesakit yang mengalami kolostomi. Dalam kehidupan yang tanpa kita sengajakan juga boleh menyebabkan berlakunya masalah ini. Sebagai contoh ialah kemalangan yang teruk atau diwaktu - waktu kecemasan.

KEPENTINGAN TAJUK INI :


  • memberi kesedaran kepada orang ramai tentang penjagaan yang rapi kepada pesakit kolostomi
  • memberikan pengetahuan tentang kolostomi

TUJUAN PERSEMBAHAN INI :

  1. memberikan pengetahuan kepada pesakit khususnya dan individu amnya tentang penjagaan kolostomi ini.
  2. memberikan kesedaran tentang perlunya penjagan yang rapi kepada pesakit yang mempunyai kolostomi ini.

MESEJ YANG INGIN DISAMPAIKAN :

  1. Definisi kolostomi
  2. Indikasi penggunaan kolostomi ini
  3. Gambar gambar tentang kolostomi
  4. penjagaan kolostomi
  5. komplikasi adanya kolostomi ini.

HASILNYA :

  1. pendengar dapat mengingati pengetahuan ini dan dapat mengaplikasikan mesej yang disampaikan dalam hidupan harian

CARA KUMPULAN SASARAN MENJIWAI MESEJ SAYA :

  1. Dalam sesi soal jawab
  2. dengan mendapatkan video atau gambar yang berkaitan

KUMPULAN SASARAN :

  1. Pesakit yang mempunyai kolostomi
  2. bilangan antara 5 hingga 10 orang
  3. lelaki atau perempuan
  4. penjaga pesakit kolostomi

PERSEMBAHAN AKAN DILAKUKAN :

DALAM POWER POINT :

  • sesi ceramah di klinik surgeri
  • sesi ceramah dalam health promotion
  • sesi ceramah di kelas

KIOSK MAKLUMAT :

  • dalam komputer kelas
  • dalam blog
  • dalam group

0 comments: